BlogRead the Latest News

 

TIPDAG REMMENCHECK


LAAT UW REMMEN REGELMATIG IN onze WERKPLAATS CONTROLEREN!

REMMENCHECK

Remvoeringen
Een remvoering kan afhankelijk van het voertuig, de rijstijl en het gebruik verschillend lang houden. De tijdsduur kan hier van 15.000 km-80.000 km reiken. Dit is afhankelijk van het feit of men bijvoorbeeld veel in de stad (stop and go-verkeer) rijdt of vaak de motorrem gebruikt.

Het ideale vervangingstijdstip van de remvoering hangt af van de individuele slijtage. Bij een bandenwissel in de vakwerkplaats biedt zich echter de controle bij de demontage van de banden aan. Bij nieuwere voertuigtypes is er vaak een elektrische slijtindicator die gaat branden zodra het frictiemateriaal onder een bepaalde dikte komt.

Remvloeistof
De controle van de remvloeistof kan uw werkplaats snel en eenvoudig uitvoeren. Wij adviseren u de remvloeistof iedere 2 jaar volledig te vervangen, omdat deze water kan aantrekken en daardoor aan werking kan verliezen.

 

bron:https://www.hella.com/cardriver/nl/Remmencheck-749.html

Garage VDS is TURBOSPECIALIST!


Met het unieke TurboPartner concept van Turbo’s Hoet zijn wij als garagist een specialist in het vervangen van turbo’s.

Als TurboPartner kunnen wij profiteren van de voordelen op het gebied van technische ondersteuning. Als TurboPartner kunenn wij namelijk rekenen op professionele ondersteuning vóór, tijdens en na de montage van een turbo van Turbo’s Hoet. Een ander belangrijk voordeel voor TurboPartners is de unieke Geen Gezeur Garantie. Hierdoor kunnen we jullie optimale zekerheid en kwaliteit bieden.

TURBOPARTNER NL

Gebruik de airco ook in de winter

Gebruik de airco ook in de winter

De meeste mensen associëren airconditioning met de zomer. Toch is de airco ook zeker in de herfst- en wintermaanden van groot belang. Het aircosysteem zorgt namelijk niet alleen voor de temperatuur, maar ook voor het drogen van de lucht. Daardoor verdwijnen de beslagen ramen en heb je als bestuurder optimaal zicht. 
 

Vocht en beslagen ramen

Bij regen of sneeuw zorgen natte kleren en paraplu’s voor veel vocht in de auto. Een goed werkende airco filtert het vocht uit de lucht. Aircosystemen die regelmatig gebruikt én onderhouden worden, zorgen dus ook in de winter voor extra veiligheid en comfort. Als de airco regelmatig gebruikt wordt, is dit bovendien voordeliger voor de levensduur. Het verlies van koudemiddel wordt namelijk beperkt en daarmee worden dure reparaties voorkomen.

HELLA adviseert om de airconditioning elke maand minimaal een aantal minuten in te schakelen, zodat de compressor en afdichtingen gesmeerd blijven en het systeem optimaal zijn werk kan doen. In veel auto’s gaat de airconditioning automatisch aan als de ontwasem-functie van de voorruit wordt aangezet. Als dit niet automatisch gebeurt, moet de airconditioning handmatig worden aangezet.

Aircocheck

Ook een jaarlijkse aircocheck wordt aangeraden. Leidingen en afdichtingen kunnen verouderen, uitdrogen en lek raken. Dit leidt tot verdamping van het koudemiddel waardoor de werking van de airco wordt beperkt. In de werkplaats worden de compressor, de condensor, de verdamper en het expansieventiel gecontroleerd op de juiste werking. Bij een uitgebreide servicebeurt worden ook de afdichtingen gecontroleerd en de filterdroger vervangen.

Airco werkt mogelijk niet bij vorst

Bij vriestemperaturen is het mogelijk dat uw airco helemaal niet werkt. Het koudemiddel in het aircosysteem verdampt van vloeibare naar gasvormige toestand. Hiervoor is warme buitenlucht nodig. Als de buitenlucht die door de aircoverdamper gaat onder het vriespunt ligt, kan deze verdamping niet plaatsvinden en functioneert het aircosysteem niet. Het systeem wordt dan door verschillende sensoren automatisch uitgeschakeld. Na enige tijd rijden wordt het warmer onder de motorkap en dan kan het zijn dat de airco vanzelf weer inschakelt.

 

bron  13-12-2017  Hella 

Mistlampen, hoe zit het ook alweer?

 

Het mag voor een ieder duidelijk zijn dat mistlampen worden gebruikt om de zichtbaarheid in het verkeer te verbeteren. Toch blijken veel weggebruikers mistlampen niet of niet juist te gebruiken op het moment dat het nodig is. We pakken de regels er nog maar eens bij. Verkeerd gebruik van mistlampen hindert andere weggebruikers en levert bovendien een boete op van maar liefst 140 Euro in Nederland. In België is de boete 110 Euro bij onmiddellijke inning en 120 Euro bij minnelijke schikking.

Mistlicht

Tijdens dichte mist is grootlicht onbruikbaar en dimlicht meestal ook, omdat de mist het licht terugkaatst en de bestuurder zelf verblind raakt. Mistlicht produceert aan de voorzijde van de auto een brede, niet verblindende lichtbundel die laag schijnt, zodat deze onder de mistbank door de weg zo breed mogelijk verlicht.

Mistverlichting aan de voorkant bestaat uit twee lampen die wit of geel licht uitstralen. Naast een betere zichtbaarheid voor andere voertuigen, verbeteren de lampen ook het zicht van de bestuurder zelf. Mistlampen voor zijn niet verplicht, maar zeker wel nuttig. Het gebruik van mistlichten is toegestaan als door mist, sneeuw of regenval het zicht ernstig belemmerd is (in Nederland: minder dan 200 meter zicht). Mistlampen mogen de dimlichten of de grootlichten vervangen, of gelijktijdig met deze lichten branden.

Mistachterlicht

Aan de achterzijde is wettelijk minimum één mistlicht verplicht, maar is het toegestaan om er twee te monteren. Mistachterlichten stralen een helder rood licht uit. Mistachterlicht is alleen toegestaan als door dichte mist of zware sneeuwval het zicht minder is dan 50 meter. Mistachterlicht mag niet gebruikt worden bij regen – ook niet bij hevige regenbuien – omdat reflectie dan zorgt dat het felle rode licht zodanig versterkt dat achterliggend verkeer verblind wordt. Ook bij mist of zware sneeuwval in een stilstaande of zeer langzaam rijdende file dient mistachterlicht uitgeschakeld te zijn, vanwege verblinding van achteropkomend verkeer.

In België moeten mistachterlichten gebruikt worden bij mist of sneeuwval die de zichtbaarheid verminderen tot minder dan 100 meter en – in tegenstelling tot in Nederland – ook bij felle regen.

Automatische verlichting

In auto’s die uitgerust zijn met automatische verlichting moet bij mist de mistverlichting handmatig aangezet worden. Bij automatische verlichting gaan de lampen bij invallende duisternis vanzelf aan. Maar mist wordt niet altijd door de lichtsensoren herkend. Het is daarom beter om bij regen en mist handmatig voor dimlicht te kiezen en indien nodig de mistlampen in te schakelen. 

bron 18-08-2017HellaUniverseel,Verlichting

Login

Who's Online

We hebben 8 gasten en geen leden online